Izvršni odbor SINOS odgovorio Žujoviću: Pojačaćemo kampanju za uspostavljanje dijaloga i potpisivanje kolektivnog ugovora u medijskoj delatnosti
U tekstu “Vodi li put do kolektivnog ugovora za novinare kroz kolaboraciju sa kompromitovanim vlasnicima medija” objavljenom 11. 4.2024. na sajtu Udruženja novinara Srbije (UNS-a) autor Branko M. Žujović, Subotički sindikat, prozvao je Sindikat novinara Srbije zbog posete rukovodstva Televiziji Subotica koja je u vlasništvu Vladana Stefanovića.
“Rukovodstvo SINOS-a kao da nije obavešteno da su firme Vladana Stefanovića među najvećim korisnicima novca na medijskim konkursima, kao i da udruženje “ComNet”, koje SINOS takođe pominje u svojoj vesti – pozivajući Stefanovića da se pridruži socijalnom dijalogu, do sada nije kontriolisalo rad svih medijskih komisija na području Bačke, pa i šire sa svojim satelitskim organizacijama.
Izvršni odbor Sindikata novinara i medijskih radnika Srbije (SINOS) veoma je dobro upoznat sa radom konkursnih komisija na nivou cele Srbije. Pitamo Žujovića da li je on obavešten da se:
1. SINOS protivio privatizaciji medija i da Vladan Stefanvić nije naš izbor već realnost proistekla na osnovu delovanja medijskih udruženja kojima pripada i Žujović;
2. Mediji su 2015. i 2016. uglavnom kupovani novecem dobijenim na konkursima za projektno sufinansiranje a u komisijama su bili isključivo predstavnici medijske koalcije.
3. SINOS se zalaže za formiranje lokalnih i regionalnijh javnih servisa jer je to najbolji model za ostvarivanje javnog interesa na lokalu, ali i najkomforniji ambijent za profesionalni rad novinara i medijskih radnika. Za sada nemamo političku ni podršku medijskih udruženja ali verujemo da će se situacija promeniti.
4. SINOS je tražio da se Zakonom o javnom informisanju i medijima onemogući da članovi konkorsnih komisija budu vlasnici medija, predstavnici novinarskih i medijskih udruženja jer su u sukobu interesa ali to nije prihvaćeno.
5. Uloga sindikata je da se bori za uspostavljanje socijalnog dijaloga i potpisivanje granskog kolektivnog ugovora. I pored snažnog protivljenja većine novinarskih i medijskih udruženja SINOS se izborio da se ovo pitanje definiše Medijskom strategijom.
Akcionim planom ovog dokumenta, podsećamo, bilo je predvidjeno da se taj posao završi do kraja 2023. godine, ali to nije uradjeno jer poslovna medijska udruženja i asocijajcije ne žele da formiraju organizaciju poslodavaca koja bi bila partner sindikatima u pregovorima. Novim Akcionim planom Medijske strategije, u čijoj izradi aktivno učestvuje SINOS, rok je produžen do kraja 2025. godine.
SINOS sprovodi kampanju kojom želi da osnaži sindikat ali i da motiviše poslodavce da sednu za pregovarački sto. U tom svojstvu bili smo pre tri dana u TV Subotici, pre dve godine posetili smo medij koji je u Subotici vodio Žujović. Kampanju ćemo još jačim intezitetom nastaviti i u narednom periodu.
Za Izvršni odbor SINOS
Siniša Otašević, predsednik
Novi Sad,
12. 4.2024.