Nema slobode medija ako novinari rade u uslovima korupcije, siromaštva i straha

Apelacioni sud: „Novosti“ nezakonito premestile Srđana Škora u „Sport“

Škoro

Apelacioni sud u Beogradu potvrdio je presudu Prvog osnovnog suda da je nekadašnji šef deska „Večernjih novosti“ Srđan Škoro nezakonito premešten na mesto pomoćnika odgovornog urednika dnevnog lista „Sport“. Sud je naložio NID Kompaniji „Novosti“ da Škoru plati troškove postupka u iznosu od 177.000 dinara.
Sudija Vesna Martinović potvrdila je u presudi navode prvostepenog suda u kojima, pored ostalog, stoji da je Škoro premešten na mesto pomoćnika odgovornog urednika lista ’Sport’ zbog potrebe procesa i organizacije rada, ali da „u samoj ponudi nisu navedeni konkretni razlozi“ za premeštaj, pa je „sud našao da je osporeni aneks nezakonit jer je tuženi (Kompanija Novosti, prim.nov) bio dužan da konkretizuje razloge za premeštaj“.

„Kako tužilac nakon stupanja na rad na poslove pomoćnika odgovornog urednika lista ’Sport’ ove poslove nije obavljao s obzirom na to da tužilac nije imao pristup informacijama potrebnim za rad na novom radnom mestu, posebno što je u vreme spornog premeštaja postojalo saznanje da će ovaj list biti prodat, to je sud našao da u konkretnom slučaju nije bilo osnova za premeštaj tužioca na drugo radno mesto“, naveo je prvostepeni, a potvrdio Apelacioni sud.

Apelacioni sud navodi da „nije bio ispunjen ni subjektivni uslov za opravdanost Ponude za premeštaj tužioca na drugi odgovarajući posao, jer se ne može prihvatiti kao tačna tvrdnja tuženog da nije bio zadovoljan radom tužioca na poslovima šefa deska, jer je tuženi propustio da razloge premeštaja navede u Ponudi za zaključenje Aneksa. Kako se navodi, „stoga je osporeni Aneks nepravilan i kao takav je morao biti poništen“.

Srđan Škoro za UNS kaže da se „i u ovom slučaju pokazalo da pravda, iako sporo, ipak dobije svoje zadovoljenje na pravi način“.

„Četiri godine je proteklo od moje nezakonite smene, što je prilično dug period, ali ova presuda predstavlja satisfakciju pre svega za mene, ali i brojne ljude iz medija koji su na slični način bili degradirani i kojima su bila ugrožena radna, a preko radnih i sva druga prava. Očekujem da će i moje kolege koje trenutno rukovode ’Novostima’ ispuniti onaj deo obaveza koji proizilazi iz ovakve presude“, rekao je za UNS Srđan Škoro.

Podsetimo, suđenje po tužbi Srđana Škora protiv Kompanije „Novosti“ počelo je 28. januara 2015. godine. Tužbu je podneo avgusta 2014. godine.

Prema aneksu ugovora iz maja 2014. godine, Škoro je „zbog izmenjenih okolnosti“, odnosno „zbog potrebe procesa i organizacije rada“ iz redakcije „Večernjih novosti“ premešten u list „Sport“, na mesto pomoćnika odgovornog urednika.

U tužbi je navedeno da Škorov premeštaj nije motivisan razlozima iz domena radno-pravnih odnosa i da predstavlja kaznu za njegovo gostovanje u Jutarnjem programu RTS-a, u prelistavanju štampe, na dan inaugurisanja Vlade 27. 4. 2014. godine, a u kom je kritikovao izbor ministara u toj Vladi.

IZVOR: UNS