Nema slobode medija ako novinari rade u uslovima korupcije, siromaštva i straha

Bivši predsednik Upravnog odbora Čabarkapa o prodaji „Večernjih novosti“: Trgovina ispod žita specijalitet svih vlasti

12.09.2019.
"Večernje novosti"

 

Nekadašnji predsednik Upravnog odbora Кompanije „Novosti“ Momir Čabarkapa za Udruženje novinara Srbije (UNS) rekao je o prodaji „Večernjih novosti“ da je trebalo „sve da bude javno, preko tendera ili već kojeg drugog javnog nadmetanja, ali trgovina ispod žita specijalitet je svih vlasti otkada smo osetili ukus tzv. demokratije“.
Govoreći o boljim mogućnostima za prodaju „Večernjih novosti“, Čabarkapa podseća da „nije reč o prvoj privatizaciji Кompanije ‘Novosti’, da je privatizovana 1990-91. godine, kada su zaposleni postali akcionari i vlasnici oko 70 odsto kapitala te medijske kuće“.
„Stranputica, a i strmoglav, ‘Novosti’ je počeo 2007. godine kada su manjinski akcionari bili primorani da prodaju svoje akcije tandemu Beko-Mišković, iako je bilo više interesenata, a najozbiljniji proslavljeni košarkaš Vlade Divac“, kaže on.
Dodaje da „Кoštuničina Vlada tada nije dozvolila Divcu da kupi ‘Novosti’ čistim novcem, koji je zaradio među koševima, već se opredelila za sumnjive tajkunske (mafijaške) pare svojih, pretpostavljam sponzora, iza kojih je stajao, ispostaviće se, Stanko Subotić, a iza njega nemački VAC“.
“Posle toga na čelo Кompanije doveden je Manojlo Vukotić i za njegova mandata od skoro decenije iz nje je isisano preko deset miliona evra i dovedena je do prosjačkog štapa. Finansijski krah pratio je i drastičan pad tiraža, pa ono što je sada prodato, ako je tačna cifra koja se u javnosti pominje, još je i dobro plaćeno, ako i poslovni prostor nije prodat”, kaže on.
Čabarkapa kaže da je njegova ideja, kao bivšeg predsednika Upravnog odbora, bila da se „na osnovu dugova Štampariji, koja je većinski državna, ‘Novosti’ ponovo podržave (što je sa velikim zakašnjenjem i učinjeno), a onda zajedno sa Štamparijom prodaju nekom strateškom partneru koji ima iskustva u štampanim medijima, koji će Štampariju iseliti iz centra grada, jer nigde u svetu nema da jedan takav zagađivač i bukvalno bude centru dvomilionske prestonice“.
"To se nije desilo, zašto ne znam. Ali znam da onaj koji je to uradio niti je prijatelj Beograda niti slobodnih medija”, navodi on.
O prodaji „Večernjih novosti“ Bobanu Rajiću, Čabarkapa pita ko je on.
„Кada bih znao odgovor na to pitanje, mogao bih da se izjasnim o aktuelnoj prodaji. Ali, činjenica da je reč o nekom anonimusu (što se medijske scene tiče) dosta govori o toj trgovini i njenim (ne)skrivenim ciljevima. Ostalo pitajte Vučića, on sve zna”, rekao je UNS-u Čabarkapa.
Prva pomisao na „Večernje novosti“ za Čabarkapu je: „nekada brzo, kratko, jasno, životno i (prilično) istinito, a danas sporo, preopširno i režimski beživotno, što beznačajni tiraž, u odnosu na stara dobra vremena, najbolje ilustruje“.

IZVOR: UNS