Nema slobode medija ako novinari rade u uslovima korupcije, siromaštva i straha

Ministarstvo milione dalo medijima Radoice Milosavljevića i porodice direktora BIA Bratislava Gašića

20.11.2020.
gasic

Sve po zakonu i uz poštovanje procedura, Ministarstvo kulture i informisanja od gotovo 15 miliona iz budžeta, kroz tzv. pojedinačna davanja najviše dodelilo medijima pod kontrolom naprednjaka i dobro poznatih medijskih tajkuna

Među srećnim dobitnicima raspodele pojedinačnih davanja je i portal vojvođanski.com u vlasništvu Razvojnog centra Comnet. Putem ovog portala biće realizovani projekti udruženja „Šesta dimenzija“ i „Putevi prirode“, koje je Ministarstvo kulture i informisanja podržalo sa 1.000.000, odnosno 600.000 dinara.

Odgovorni urednik portala vojvođanski.com je Vladimir Jovanović, čije se udruženje pre nekoliko godina našlo u centru priče o zloupotrebi novca dodeljenog na konkursu za informisanje.

Pokret „Čuvari Srbije“ iz Vranja dobio je 1.000.000 dinara za projekat „Drugo poluvreme – kovid 19 iz našeg ugla“. Kako se navodi u rešenju, „25 medijalnih sadržaja“ biće objavljeno na portalu Čuvari Srbije, kao i na Televiziji Vranjska plus, čiji je vlasnik lokalni funkcioner SNS-a u Vranjskoj Banji.

Udruženje „Lokal medija marketing“ iz Beograda će svoj projekat vredan 600.000 dinara realizovati uz pomoć portala gmpress.rs iz Gornjeg Milanovca, jednog od medija u vlasništvu Marka Aćimovića, o čijim je poslovima Cenzolovka već pisala.

Radio-televizija Šumadija iz Aranđelovca je na ime pojedinačnih davanja od Ministarstva dobila 800.000 dinara za projekat „Kovid 19 u zdravstvenom TV biltenu“. Činjenica da su, prema podacima sa sajta Narodne banke Srbije, tri od pet računa ove televizije u blokadi (dva nisu podložna blokadi), nije pravila problem. Uostalom, nije prvi put, pošto je ova televizija i ranije bila u istoj situaciji i uprkos tome dobijala novac na konkursima.

Sve po zakonu

Među odabranim lokalnim medijima čiji su projekti podržani jesu i Radio Talas iz Niša (899.000 dinara), časopis Srpski venac iz Bujanovca (200.000 dinara), Radio Aleksinac (200.000 dinara), te časopis Srpska misao (300.000 dinara), inače registrovan krajem maja ove godine.

Lokalni Centar za obrazovanje, informisanje i preduzetništvo „Oblak“ iz Pančeva (400.000 dinara) i Grupa građana „Ruka spasa“ iz Srbobrana (600.000 dinara) svoje projekte će realizovati putem portala lokalnevesti.rs, odnosno Radio Srbobrana.

Na spisku dobitnika je i Udruženje „Postani vidljiv“ iz Beograda (1.000.000 dinara). Medijski prilozi realizovani u okviru projekta ovog udruženja biće emitovani na beogradskom Radiju AS. Vlasnik ove medijske kuće je Aleksandar Đurić, a ako je suditi po BIRN-ovom monitoringu vlasništva nad medijima, u pitanju je brat zamenika gradonačelnika Novog Sada Milana Đurića.

Na listi kroz pojedinačna davanja podržanih projekata su još i „Pozitiva“ iz Mostara (400.000 dinara), Asocijacija Srpska veza (300.000 dinara), te novine Pečat (500.000 dinara).

Nije zgoreg još jednom ponoviti da je dodela sredstava putem pojedinačnog davanja propisana zakonom i odgovarajućim pravilnikom, te u odluci Ministarstva da dodeli novac putem ove procedure nema ničeg spornog.

Procedura je nesporno poštovana, sve ostalo je i te kako problematično.

IZVOR: Cenzolovka