Nema slobode medija ako novinari rade u uslovima korupcije, siromaštva i straha

Apelacioni sud u Kragujevcu preinačio presudu prema kojoj je država trebalo da obešteti televiziju Stil

11.02.2020.
Zakoni

Apelacioni sud preinačio je u celosti odluku Višeg suda u Кragujevcu prema kojoj je država Srbija trebalo po tužbi bivšeg vlasnika i likvidacionog upravnika Televizije Stil iz Lapova Radosava Lazića da isplati 7,6 miliona dinara zbog nezakonitih postupaka poreske inspekcije, a zbog kojih je ta televizija ugašena.
Prema presudi Apelacionog suda u Кragujevcu, u koju je UNS imao uvid, u potpunosti se odbacuje presuda Višeg suda da je na nezakonit način Poreska uprava u Svilajncu 2007. godine naplatila oko pola miliona dinara zbog navodno neprijavljenih poreskih obaveza.
„Autocenzura u pravosuđu“, kratko je za UNS prokomentarisao Lazić posle preinačenja odluke Višeg suda u Кragujevcu.
Sud je ocenio da je u prvostepenoj presudi došlo do „pogrešne odluke“ Višeg suda u Кragujevcu zbog „pogrešne primene materijalnog prava“ između ostalog i zato što je Lazić 2008. godine, kao osnivač televizije Stil, pokrenuo likvidacioni postupak te televizije, a tokom tog postupka „nije tvrdio ni dokazao da je pokrenut krivicom“ države Srbije.
Podsetimo, 2007. godine, dan nakon što je na TV Stil emitovan duel između tadašnjeg predsednika opštine Svilajnac Dobrivoja Budimirovića Bidže i člana Demokratske stranke i nekadašnjeg predsednika opštine Batočina Radiše Miloševića, u ovu televiziju došla je poreska inspekcija.
Ubrzo je blokiran račun i zaplenjena su sredstva za rad TV Stil. Televizija je ugašena, a posao je izgubilo 35 novinara i medijskih radnika.
Posle pet godina suđenja, 2013. godine, Lazić je pred Upravnim sudom dokazao da je nezakonitim rešenjem svilajnačka filijala Poreske uprave blokirala račun te televizije. Prema rešenju Upravnog suda ta televizija je trebalo da svoj novac dobije nazad, ali se to nije desilo.
Lazić je, potom, tužio državu Srbiju pred Višim sudom u Кragujevcu za vraćanje novca koji mu je Poreska uprava naplatila, a suđenje je počelo 2016. godine. Prema prvostepenoj presudi država Srbija trebalo je da Laziću nadoknadi štetu izazvanu „protivzakonitim postupanjem njenih organa, zbog neosnovane naplate tužiocu“, „zbog oduzetih pokretnih stvari“…
Inače, UNS je, prateći slučaj, zaključio da je blokada ovog medija jedan od najdrastičnijih slučajeva dugogodišnjeg pritiska i finansijskog uništavanja medija, jer je do sporne intervencije Poreske uprave došlo upravo posle prikazivanja te emisije.
Lazić ima pravo na reviziju pred Vrhovnim kasacionim sudom.
IZVOR: UNS