Nema slobode medija ako novinari rade u uslovima korupcije, siromaštva i straha

RTV za RSE: Vratićemo Arežinu na posao

06.12.2018.

Kabinet generalnog direktora Radio - televizije Vojvodina (RTV) potvrdio je srijedu u odogovoru Radiju Slobodna Evropa (RSE) da će postupiti po presudi Apelacionog suda u Novom Sadu, i da će u roku koji je propisan tom odlukom, vratiti Slobodana Arežinu na funkciju direktora programa tog javnog medijskog servisa.
Ovom presudom je potvrđena presuda novosadskog Osnovnog suda, a poništeno rešenje generalnog direktora RTV-a Miodraga Koprivice, koje je izdao 24. januara 2018. godine, i Arežinu proglasio tehnološkim viškom.
“JMU (Javna medijska ustanova) 'Radio televizija Vojvodine' postupiće po presudi Apelacionog suda u roku koji je presudom utvrđen”, piše u odgovoru upućenom RSE iz kabineta direktora.
Slobodan Arežina je na mesto direktora programa RTV imenovan 26. maja 2015. godine, na period od četiri godine, ali je već 5. maja 2016., nakon izbora u pokrajini na kojima je promenjena garnitura vlasti u Vojvodini, Upravni odbor te medijske kuće doneo promptnu odluku da Arežinu smeni sa te pozicije.
Osim Arežine, tada su smenjeni i drugi urednici, dok je jedan broj novinara sklanjan sa programa i raspoređivani na druge poslove. Smene su pokrenule lavinu nezadovoljstva, nakon čega je više od 100 novinara i urednika RTV potpisalo protestno pismo.
Zbog ovih, kako su naveli "političkih smena u RTV", ubrzo je formiran Pokret Podrži RTV, koji je organizovao ulične proteste. Pokret je tada apelovao na građane da se mora stati u odbranu Javnog medijskog servisa koji plaćaju građani, jer je bilo jasano da su u pitanju "političke odluke", koje su usledile nakon što je na pokrajinskim izborima Srpska napredna stranka preuzela vlast u Skupštini Vojvodine.
Arežinina pravna zastupnica Jelena Stanić, iz advokatske kuće "Beljanski", rekla je za RSE da je rok za RTV da postupi po ovoj presudi osam dana, što je standardni rok za izvršenje u radnim sporovima.
"Onog trenutka kada su oni primili tu presudu, a pošto su oni u obavezi da postupe po presudi, počeo je da teče rok od osam dana. Po isteku osam dana oni su obavezni da ga vrate na funkciju", rekla je Stanić i dodala da su čelnici RTV ovu presudu najverovatnije primili u ponedeljak 3. decembra.
Prema njenim rečima, na ovu presudu ne postoji više mogućnost žalbe. Dodala je da je Arežina ostao pri svojim zahtevima iz tužbe.
Podsetila je da je ova presuda pravosnažna, te da je njome poništeno i rešenje Upravnog odbora RTV-a od 29. januara ove godine, kojim se Arežina razrešava dužnosti direktora programa RTV-a, pa i aneks Arežininog ugovora o radu od 5. februara ove godine, kojim je bio raspoređen na drugo radno mesto, odnosno na mesto menadžera razvojnih projekata pri kabinetu generalnog direktora RTV-a, jer je proglašen tehnološkim viškom.
RTV je prvo doneo rešenje kojim je Arežinu vratio na mesto direktora programa, ali nije razrešio tada već imenovanu novu direktorku Sonju Kokotović Zečević sa te funkcije. U samoj presudi je navedeno da je to u praksi rezultiralo stanjem u kojem je RTV imao dva programska direktora, što je protivno zakonu. Osim toga, tada je onemogućena i primopredaja dužnosti sa Kokotović na Arežinu.
U presudi se dalje navodi da je Arežina 18. januara 2018. godine uputio dopis generalnom direktoru Miodragu Koprivici u kojem ga je obavestio da prema važećim aktima RTV-a nije predviđena mogućnost postojanja dva direktora programa, da je nastao vakuum u odlučivanju na ovoj veoma važnoj funkciji, i zatražio da se omogući primopredaja dužnosti.
Aneks ugovora o radu, po kojem je Arežina imenovan za menadžera razvojnih projekata pri kabinetu generalnog direktora RTV-a, potpisan je 5. februara ove godine.
IZVOR: "Slobodna Evropa"