Nema slobode medija ako novinari rade u uslovima korupcije, siromaštva i straha

Medijska strategija čeka novu Vladu

22.06.2017.
Vlada

Ko će sedeti u radnoj grupi za izradu medijske strategije i krojiti strateške ciljeve države u oblasti medija za narednih pet godina, biće poznato do kraja juna, a najkasnije do početka jula, rekao je pomoćnik ministra kulture i informisanja Miloš Janković.

Janković je rekao da „spisak predloga za radnu grupu postoji“, da su svoje kandidate predložila medijska udruženja kao i Ministarstvo, ali da je „logično da nova medijska strategija sačeka formiranje nove Vlade“.
„Svakako će do kraja juna, početkom jula biti obnarodovan sastav radne grupe, koja će potom početi sa izradom nove medijske strategije“, rekao je Janković.
Prethodna medijska strategija – dokument kojim država definiše strateške ciljeve u oblasti medija za period od pet godina – važila je do 2016. godine, a sa novom se uveliko kasni.
Nakon što nije doneta ni do kraja 2016. godine, početkom 2017. je državni sekretar za medije u Ministarstvu informisanja Nino Brajović najavio da će radna grupa biti formirana tokom februara, a da će nova strategija biti gotova do sredine godine. 
Čitav ovaj proces, inače, već mesecima prate brojne spekulacije.
Projedini predstavnici koalicije medijskih i novinarskih udruženja su u više navrata tvrdili da Ministarstvo iza zatvorenih vrata uveliko radi kako na novoj medijskoj strategiji, tako i na medijskim zakonima, bez konsultacije sa njima. 
Predsednik NUNS-a Slaviša Lekić je marta izjavio da je Brajović na jednom zatvorenom sastanku rekao da je radna grupa formirana i čak navodno nabrojao neka imena. 
Ministarstvo informisanja je demantovalo ove navode tvrdeći da ne samo da se ne radi na strategiji, već i da još uvek nema radne grupe.
Zasad je poznato da su NUNS, NDNV, LocalPress i ANEM za članicu predložili novinarku Vremena Tamaru Skrozzu, sa čime se UNS nije složio, pa je njihov predlog LJiljana Smajlović. 
Javnost, međutim, još uvek ne zna da li je Ministarstvo odlučivalo o ovim predlozima i kako, ko je sve dosad kandidovan, koliko će članova radna grupa uopšte imati i iz kojih oblasti.
Nejasno je, takođe, ni ko i na osnovu kojih kriterijuma bira ko će sedeti u radnoj grupi, šta „koči“ njeno osnivanje, i kada će Srbija dobiti novu medijsku strategiju.
Na ova pitanja Cenzolovke, poslata 1. juna, državni sekretar Nino Brajović još uvek nije odgovorio.
IZVOR: Cenzolovka

Najnovije