Nema slobode medija ako novinari rade u uslovima korupcije, siromaštva i straha

Medijska imperija Željka Mitrovića bogatija za Red TV, portal i radio

Mitrović

 

Za vikend građani Srbije dobijaju još jednu televiziju - Red TV. U jednom od promotivnih spotova kažu da će to biti „jedina televizija koju gledaoci uređuju“. Zvanični papiri ipak kažu drugačije - glavni i odgovorni urednik biće njen vlasnik, Željko Mitrović. Njagova medijska imperija u poslednjih mesec dana narasla je osnivanjem ove televizije, istoimenog portala, ali i kupovinom radija Lagune koji je platio oko 250 hiljada evra.
Red TV kako je objašnjeno u saopštenju koje su objavili uglavnom provladini mediji u kojima se ova televizija danima reklamira, namenjena je mlađoj publici, a njen sadržaj kreiraće popularni jutjuberi, tik tok i instagram zvede. Novi kanal je sredinom ovog meseca registrovan u Regulatornom telu za elektronske medije (REM), a program će emitovati od 3. oktobra, preko svih kablovskih operatera, piše na instagram stranici televizije.
Prema zvaničnim podacima iz REM-a - glavni i odgovorni urednik biće njen vlasnik, Željko Mitrović. Za izdavača televizije navedena je upravo njegova kompanija - „Pink international company”.
RED TV još uvek nije upisan u registar medija Agencije za privredne registre (APR), a zašto, kakav će biti program i zbog čega se odlučio za osnivanje novog medija - Željko Mitrović nije imao vremena da odgovori jer se kako je napisao novinarki Raskrikavanja „raspada od posla“.
U septembru ove godine registrovan je i domen za portal - redtv.rs i to na drugu Mitrovićevu firmu - „Digital media sistem”.
Кada će tačno ovaj portal krenuti sa radom nije poznato, s obzirom da svaki put kada smo ga posetili stoji informacija da će biti „live“ za 23 sata i 59 minuta.
Radio Laguna postao Red radio
Beogradski radio Laguna 93,7, koji je osnovao Dejan Papić, inače vlasnik „Izdavačkog preduzeća Laguna”, ovog meseca nije samo preimenovan u Red radio, već je dobio i drugog vlasnika - Željka Mitrovića.
Na sajtu REM-a nalazi se rešenje u kojem piše da radio Laguna 93,7 prenosi celokupan osnivački udeo na „Pink international company”, a takve promene od juče su vidljive i u APR-u.
Ugovor o prenosu udela između Mitrovićevog Pinka i izdavačke kuće Laguna otkriva i cenu po kojoj je prodat ovaj radio - oko 250 hiljada evra. Dogovor je da Mitrović na račun plati približno 138 hiljada evra, dok bi ostatkom novca trebalo da vrati dugove koje radio Laguna ima.
Iako u zvaničnom registru medija i dalje postoji kao radio Laguna, na talasima frekvencije 93,7 u muzičkim pauzama čuje se sekvenca - „Red radio”.
Кako su za Raskrikavanje objasnili iz izdavačke kuće „Laguna“, razlog za prodaju radio stanice bila je njena ekonomska neodrživost.
„Nakon sedam godina rada istrajali smo u kreiranju programa koji su vodili i stvarali vrhunski radijski voditelji i urednici. Ali, troškovi takovog programa su svih ovih godina bili daleko veći od prihoda radija.”
„Finansijsko breme je postalo nepodnošljivo za našu izdavačku kuću i ovakav potez je bio ekonomski neminovan”, naveli su iz „Lagune”.
Urednik nekadašnjeg radija Lagune i voditelj emisije „Obavezno - neobavezno”, Igor Brakus rekao je za Raskrikavanje da je prodaja Lagune poslovni potez, ali da su se on i Smiljan Banjac sa kojim je kreirao emisiju, povukli jer „nemaju ništa protiv da svako proda ono što je njegovo, ali im smeta što je to preuzeo Željko Mitrović”.
„To je čovek koji uništava kulturu ovog grada i ove zemlje i mi u tome ne želimo da učestvujemo”, rekao je Brakus.
Iz „Lagune” su naveli da do trenutka promene vlasnika niko od zaposlenih nije dao otkaz, što je za Raskrikavanje potvrdio i Igor Brakus rekavši da Banjac i on i dalje imaju status zaposlenih u toj firmi, ali da nemaju nameru da rade za Željka Mitrovića, te očekuju otkaz.
Iako ne zna šta će se desiti sa ostalim zaposlenima bivšeg radija Lagune, naveo je da „ne zna ni jednog voditelja koji će da ostane da radi tamo”, a potom podsetio da je „radio Laguna promovisao kulturu, knjige, film i kvalitetnu muziku, što slušaoci nemaju priliku da čuju često”.
Mitrović osnovao i novu firmu „Red network“
Кrajem jula ove godine, Mitrović je sa 10 hiljada dinara osnovao firmu „Red network”. U osnivačkom aktu piše da je osnovna delatnost firme „proizvodnja i emitovanje televizijskog programa”. Iako nije poznato čime će se firma konkretno baviti, pretpostavke su da će njena delatnost biti u vezi sa novoosnovanim „Red“ medijima.

IZVOR: Raskrikavanje