Nema slobode medija ako novinari rade u uslovima korupcije, siromaštva i straha

Analiza Evropske radiodifuzne unije: Građani Srbije ne veruju medijima

31.05.2017.
Novine

Prema analizi Evropske radiodifuzne unije (EBU) najveći deo građana Srbije ne veruje medijima, pa se tako naša zemlja po stepenu poverenja uglavnom nalazi na dnu lestvice.

EBU je prošle nedelje, na osnovu podataka Eurobarometra (Evropske komisije), objavila analizu poverenja građana 33 zemlje Evrope u radio, televiziju, štampane, onlajn medije i društvene mreže.
Na lestvicama EBU-a Srbija se po stepenu poverenja u svaku od navedenih vrsta medija nalazi u negativnoj zoni, što znači da se najveći deo građana Srbije izjasnio da ne veruje medijima.
Srbija se nalazi na pretposlednjem mestu u Evropi na skali poverenja u radio. Nepoverenje u televiziju veće od Srbije imaju samo još tri države Evrope, dok je nepoverenje u štampane medije u odnosu na Srbiju veće samo u Makedoniji i Velikoj Britaniji.
Od svih vrsta medija, najmanje nepoverenja građani Srbije imaju u internet medije i društvene mreže.
Kako se navodi u analizi, elektronski mediji – televizija i radio uživaju najveći stepen poverenja u Evropi. Od 33 zemlje koje su učestvovale u analizi, radio je medij u koji građani 22 zemlje imaju najviše poverenja, dok u televiziju najviše veruju građani 11 zemalja.
U tradicionalne medije građani Evrope imaju više poverenja nego prošle godine, dok je stepen poverenja u onlajn medije i društvene mreže opao.
„To je napravilo jaz u poverenju između tradicionalnih i novih medija“, navodi se u analizi.
U analizi se dodaje da društvene mreže i štampani mediji uživaju najmanje poverenja građana Evrope.
„Od 33 zemlje, u njih 17 građani najmanje veruju društvenim mrežama. Većina ovih zemalja nalazi se u Zapadnoj Evropi. Štampi se najmanje veruje u 13 od 33 zemalja i to većinom u istočnoevropskim zemljama“, zaključak je analize.
Analizu Evropske radiodifuzne unije pogledajte u prilogu.
EBU je prošle nedelje, na osnovu podataka Eurobarometra (Evropske komisije), objavila analizu poverenja građana 33 zemlje Evrope u radio, televiziju, štampane, onlajn medije i društvene mreže.
Na lestvicama EBU-a Srbija se po stepenu poverenja u svaku od navedenih vrsta medija nalazi u negativnoj zoni, što znači da se najveći deo građana Srbije izjasnio da ne veruje medijima.
Srbija se nalazi na pretposlednjem mestu u Evropi na skali poverenja u radio. Nepoverenje u televiziju veće od Srbije imaju samo još tri države Evrope, dok je nepoverenje u štampane medije u odnosu na Srbiju veće samo u Makedoniji i Velikoj Britaniji.
Od svih vrsta medija, najmanje nepoverenja građani Srbije imaju u internet medije i društvene mreže.
Kako se navodi u analizi, elektronski mediji – televizija i radio uživaju najveći stepen poverenja u Evropi. Od 33 zemlje koje su učestvovale u analizi, radio je medij u koji građani 22 zemlje imaju najviše poverenja, dok u televiziju najviše veruju građani 11 zemalja.
U tradicionalne medije građani Evrope imaju više poverenja nego prošle godine, dok je stepen poverenja u onlajn medije i društvene mreže opao.
„To je napravilo jaz u poverenju između tradicionalnih i novih medija“, navodi se u analizi.
U analizi se dodaje da društvene mreže i štampani mediji uživaju najmanje poverenja građana Evrope.
„Od 33 zemlje, u njih 17 građani najmanje veruju društvenim mrežama. Većina ovih zemalja nalazi se u Zapadnoj Evropi. Štampi se najmanje veruje u 13 od 33 zemalja i to većinom u istočnoevropskim zemljama“, zaključak je analize.
Analizu Evropske radiodifuzne unije pogledajte u prilogu.

IZVOR: UNS