Nema slobode medija ako novinari rade u uslovima korupcije, siromaštva i straha

Privredni sud se oglasio nenadležnim za tužbu Kurira protiv Danasa

12.04.2022.
"Danas"

Privredni sud u Beogradu se oglasio nenadležnim za postupanje po tužbi koju je kompanija "Adria media group", osnivač i izdavač tabloida "Kurir", podnela 18. juna prošle godine protiv dnevnog lista Danas, zbog, kako su u tužbi naveli - nelojalne konkurencije

Osim Dan Grafa, AMG je tužila i portale Raskrikavanje, Cenzolovku i Javni servis, kao i novosadsku nevladinu organizaciju Centar za interkulturnu komunikaciju, tražeći odštetu od 11 miliona dinara "zbog narušavanja poslovnog ugleda".

Za izdavača Kurira sporni su bili tekstovi koji su prenosili delove istraživanja portala Raskrikavanje.rs, objavljenog 7. aprila prošle godine, kao i istraživanje Centra za interkulturalnu komunikaciju.

U navedenim medijima, među kojima je i Danas, objavljene su informacije o tome da je u jednoj godini u tabloidima među kojima i Kurir, na naslovnim stranama bilo nekoliko stotina lažnih vesti.

AMG je tužio Danas zbog teksta objavljenog u okviru NUNS-ovog dodatka: https://nuns.rs/istrazivanja-stampana-porcija-mrznje-u-beogradskim-dnevnim-tabloidima/, a koji je prenosio delove istraživanja Raskrinkavanja i Centra za interkulturalnu komunikaciju.

Konkretno navodi su se odnosili na lažne vesti na naslovnim stranicama (raskrinkavanje) i analizu govora mržnje u tabloidima među kojima je Kurir (Centar za interkulturalnu komunikaciju).

AMG je tužio po Zakonu o trgovini za navodnu nelojalnu konkurenciju, a sud se oglasio nenadležnim smatrajući da bi ovaj spor trebalo da rešava Viši sud u Beogradu po pravilima Zakona o javnom informisanju i medijima.

U tužbi AMG se negira da Kurir objavljuje lažne i neutemeljene vesti, kao i da je: "U predmetnom tekstu iznet niz neistinitih, neproverenih i uvredljivih informacija protiv medija Kurir, čiji je izdavač tužilac. Neke od objavljenih informacija odnose se na poslovanje više dnevnih novina u Republici Srbiji, u kom slučaju je jasno naznačeno o kojim medijima se radi i da je Kurir jedan od njih, dok se pojedine objavljene informacije odnose direktno na Kurir. U oba slučaja, javnosti se jasno i nedvosmisleno saopštava da je Kurir medij koji se bavi objavljivanjem lažnih, neutemeljenih i propagandnih vesti, što je apsolutno netačno".

Izdavač Kurira je tužbom tražio da tuženi mediji na ime nematerijalne štete "zbog povrede poslovnog ugleda radnjama nepoštene konkurencije" solidarno Adria Media group, izdavaču tabloida Kurir, isplate 11 miliona dinara.

Novinarska i stručna javnost je nakon podnošenja tužbe prošle godine konstatovala da tražena visina naknade predstavlja novi pritisak na nezavisne medije, koji nemaju sredstva da isplate ogromnu sumu navedenu u iznosu, a nezapamćenu kada su domaći mediji u pitanju.

S obzirom da je reč o prvostepenom rešenju, izdavač Kurira ima pravo da na nju uloži žalbu.

IZVOR: "Danas"